№2 (14) 2020
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд №2 (14) 2020 за Ключові слова "electric drive"
Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Дослідження атмосферного оптичного каналу зв’язку в складі системи управління мостовим краном сховища радіоактивних відходів(2020) Чермалих, Олександр Валентинович; Мугенов, Даніїл Джалільович; Chermalykh, Alexandr V.; Muhenov, Daniil D.Анотація. У статті розглянуто структуру атмосферного оптичного каналу зв’язку системи управління електроприводами мостового крана сховища радіоактивних відходів. Критерієм якості атмосферного оптичного каналу зв’язку є коефіцієнт бітових помилок: чим нижчий коефіцієнт бітових помилок, тим надійніша передача даних. Розглянуто вплив факторів, що збільшують коефіцієнт бітових помилок, таких, як: не безкінечно вузька діаграма спрямованості випромінювача передавача, шум, іонізуюче випромінювання, природна деградація емісії лазера передавача, ослаблення випромінювання в атмосфері. Переміщення мосту крана в дальнє положення призводить до збільшення коефіцієнту бітових помилок оптичного каналу зв’язку. Тому зростає імовірність недостовірної передачі команд із пульта управління на контролер керування електроприводами. В умовах роботи з потенційно небезпечними вантажами (блоки радіоактивних відходів) помилка може призвести до аварійної ситуації. Метою роботи є дослідження факторів, що сприяють збільшенню коефіцієнта бітових помилок, та розробка демодулятора для підвищення якості атмосферного оптичного зв’язку за допомогою програмного зменшення коефіцієнта бітових помилок. Методика. Для досягнення поставленої мети вважається доцільним використання штучних нейронних мереж у структурі демодулятора. Модель атмосферного оптичного зв’язку побудована в Matlab Simulink. Проведено синтез, навчання та тестування штучних нейронних мереж. Результати. Отримано і досліджено моделі атмосферного оптичного зв’язку із традиційним та нейромережевими демодуляторами. Виявлено, що застосування штучної нейронної мережі прямого поширення із затримками входу дає змогу знизити коефіцієнт бітових помилок на усьому дослідженому діапазоні відношення сигнал/шум, у той час як ймовірнісна мережа демонструє найнижчий коефіцієнт бітових помилок лише в діапазоні від 0 до 0,7 дБ. Запропоновано вдосконалення конструкції демодулятора приймача, що дає змогу застосовувати атмосферний оптичний канал керування електроприводами мостового крану в умовах підвищеної радіації. Наукова новизна. Для покращення якості каналу управління електроприводом мостового крана були досліджені демодулятори на основі дев’яти типів штучних нейронних мереж. У цій статті розглянуто два типи нейромережевих демодуляторів, які дозволили зменшити коефіцієнт бітових помилок. Практична значимість. Запропоновано вдосконалення атмосферного оптичного каналу зв’язку системи управління електроприводами мостового крану сховища радіоактивних відходів. Розроблений нейромережевий демодулятор дає змогу використовувати оптичний канал управління в умовах підвищеної радіації.