Статті (СМ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (СМ) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 167
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Application of video materials in Foreign Language Teaching(2015) Fatieieva, V. H.; Sharapova, V. V.; Фатєєва, В. Г.; Шарапова, В. В.The main aspects of application of video materials in foreign language teaching have been defined. The active applying of video forms is the important mean of communicative oriented method in the process of foreign language teaching. The examples of implementation of audio-visual means in class and extra-curriculum activities have been givenДокумент Assessment strategies in ESP distance Learning(2021) Miniailova, A. V.; Shlyakhtina, O. S.; Міняйлова, А. В.; Шляхтіна, О. С.У статті розкрито сутність і задачі оцінювання як важливої складової навчального процесу. Окреслено особливості дистанційної форми навчання у закладах вищої освіти в умовах карантину, запровадженого урядом України через пандемію. Проаналізовано основні методи оцінювання в процесі дистанційного викладання англійської мови для спеціальних цілей.Документ Borrowings in English transport terms as a way of its enrichment(2017) Zasymenko, Viktoriia; Miniailova, Alevtyna; Засименко, Виктория; Меняйлова, Алевтина; Засименко, Вікторія; Міняйлова, АлевтинаУ статті проаналізовано чинники, що впливають на розвиток і розширення англомовних транспортних термінів, а також йдеться про шляхи і способи збагачення англійської транспортної термінології. Основну увагу зосереджено на ролі запозичень якспособу поповнення словника транспортних термінів.Документ Communicative approach in esp teaching(2019) Miniailova, A. V.; Shlyakhtina, O. S.; Міняйлова, А. В.; Шляхтіна, О. С.This article aims to highlight the role of communicative methods and approaches in teaching ESP to engineering students. It discusses different communicative strategies which can be successfully applied in the process of English language teaching and assist engineering students to improve their learning skills.Документ Computational thinking як сучасний освітній тренд(2018) Тихонова, Тетяна Валентинівна; Кошкіна, Ганна Леонідівна; Tykhonova, Tetiana Valentynivna; Koshkina, Hanna LeonidivnaУ статті розглянуто сутність поняття «computational thinking» як актуального сучасного тренду у закордонній освіті. Запропоновано використовувати термін «комп’ютаційне мислення» для назви цього поняття у вітчизняній освіті. Обґрунтовано актуальність, теоретичну значущіcть поняття комп’ютаційного мислення, описано різні підходи до визначення його сутності. Представлено операційне означення комп’ютаційного мислення для 12-річної середньої освіти. Надано авторське означення комп’ютаційного мислення як розумової здатності людини вирішувати складні проблеми шляхом побудови систем та процесів рішення, які можуть бути реалізовані за допомогою комп’ютерів. Описано основні компоненти комп’ютаційного мислення: декомпозицію, розпізнавання шаблонів, абстракцію і алгоритми. Автори підкреслюють, що комп’ютаційне мислення притаманне перш за все програмістам, але з розвитком комп’ютерів та їх використанням в усіх галузях життєдіяльності людини, цей вид мислення стає універсальним умінням, необхідним будь-кому для успішного існування у цифровому суспільстві. Комп’ютаційне мислення тісно пов’язане з процесуальним, алгоритмічним, структурним і критичним мисленням та містить ці види мислення. Обгрунтовано необхідність формування комп’ютаційного мислення учнів під час вивчення різних шкільних предметів. Охарактеризовано досвід підвищення кваліфікації вчителів у питаннях формування і розвитку комп’ютаційного мислення учнів. Зроблено висновок, що впровадження методів та засобів формування комп’ютаційного мислення в освітній процес потребує широкомасштабної безперервної професійної підготовки вчителів та нових педагогічних підходів.Документ Das europäische sprachenportfolio ist das eigentum des studierenden(2009) Гресь, А. А.; Gres, A. A.У статті проаналізовано Європейський мовний портфель, пропонований Рамковою Програмою з німецької мови для професійного спілкування. Виявлені цілі документа, методи його інтегрування у навчальний процес та застосування набутого завдяки йому досвіду у професійній діяльності студентаДокумент Developing writing skills of engineering students(2010) Данилова, С.; Danylova, S.It deals with developing English learners’ writing skills. It focuses on the importance of teaching essay writing at technical higher school which is considered as a tool for developing students’ thinking abilities, improving their organizing skills in writing. It is paid attention to visual graphic organizers in the process of writing and some ideas how to use them in teaching essay writingДокумент Distance learning: historical approaches(2012) Zadorozhna, T.; Kryms'ka, N.; Задорожна, Т.; Кримська, Н.Historical development of distance learning has been analyzed from the point of view of the technologies enhancement investigation. Reviewing the main features of each period and conditions of the learning technologies effective applicationДокумент Evaluation and assessment strategies in ESP course(2017) Shlyakhtina, O. S.This article aims to highlight the role of evaluation and assessment strategies in teaching ESP to engineering students. It discusses benefits and peculiarities of different evaluation strategies which can assist engineering students to improve their learning skills. There have been defined the variety of effective techniques applied in Engineering Course.Документ Foreign Language Competence Development of University Students and its Evaluation in the Context of Modern Neuroscience(LUMEN Publishing, 2022-03-02) Dovhanchyna Ruslana; Povoroznyuk Roksolana; Kyrychenko Svitlana; Petrova Anastasiia; Bailiuk Nataliia; Kolodii BogdanaДокумент Human capital in Ukraine: status, problems and trends of its development in the post-war period(2023-05-16) Pohorielova O.; Vdovychenko L.; Belousova S.; Погорєлова О. В.; Вдовиченко Л. Ю.; Бєлоусова С. М.Завдання дослідження полягає в огляді процесу забезпечення економіки України людським капіталом у довоєнний період та період російсько-української війни і виявленні тенденцій його подальшого розвитку. В зв'язку з чим в статті проаналізовано рівень забезпечення економіки України людським капіталом. Методика такого аналізу базується на аналітиці двох восьмирічних статистичних періодів в Україні: дані за період 2006–2013 років (довоєнний період) та дані за період 2014–2021 років (воєнний період до початку повномасштабного вторгнення). Досліджено й аналітичні дані щодо стану забезпечення у 2022–2023 роках українського бізнесу робочою силою. За проведеними розрахунками встановлено наступне: наявний потенціал робочої сили в Україні значно зменшився та внаслідок війни, яка триває в Україні, ця тенденція має продовження; серед переліку ризиків, які у період 2023–2027 років найбільше впливатимуть на робочу силу, а це: політична нестабільність, міграція, освіта та життєздатність робочої сили, економічна нерівність, втручання держави (податкове та трудове законодавство), кіберризики, старіння і скорочення робочої сили, першість в Україні у порівнянні зі світом припадає на політичну нестабільність та міграцію. З метою покращення існуючої ситуації авторами запропоновано низку невідкладних заходів в процесі забезпечення економіки України людським капіталом у воєнний період та перспективних напрямів розвитку людського капіталу у повоєнний період. Варіантами виходу з цієї ситуації є: програми щодо збільшення народжуваності та повернення вимушених українських мігрантів; заміна людей технологіями й підвищення продуктивності праці; запуск глобального рекрутингу на запрошення необхідних іноземних кадрів до України; державні реформи професійної технічної освіти та вищої освіти. Беручи до уваги факт, що найбільша економічна цінність – це люди, а розвиток людського капіталу – це здоровий шлях підвищення економічного зростання всієї країни, подальші дослідження слід зосередити на пошуку в Україні нових рішень проблеми демографічної кризи та створення необхідних умов для відтворення людського потенціалу.Документ Human capital in Ukraine: status, problems and trends of its development in the post-war period(2024) Pohorielova O.; Vdovychenko L.; Belousova S.; Погорєлова О. В.; Вдовиченко Л. Ю.; Бєлоусова С. М.Завдання дослідження полягає в огляді процесу забезпечення економіки України людським капіталом у довоєнний період та період російсько-української війни і виявленні тенденцій його подальшого розвитку. В зв'язку з чим в статті проаналізовано рівень забезпечення економіки України людським капіталом. Методика такого аналізу базується на аналітиці двох восьмирічних статистичних періодів в Україні: дані за період 2006–2013 років (довоєнний період) та дані за період 2014–2021 років (воєнний період до початку повномасштабного вторгнення). Досліджено й аналітичні дані щодо стану забезпечення у 2022–2023 роках українського бізнесу робочою силою. За проведеними розрахунками встановлено наступне: наявний потенціал робочої сили в Україні значно зменшився та внаслідок війни, яка триває в Україні, ця тенденція має продовження; серед переліку ризиків, які у період 2023–2027 років найбільше впливатимуть на робочу силу, а це: політична нестабільність, міграція, освіта та життєздатність робочої сили, економічна нерівність, втручання держави (податкове та трудове законодавство), кіберризики, старіння і скорочення робочої сили, першість в Україні у порівнянні зі світом припадає на політичну нестабільність та міграцію. З метою покращення існуючої ситуації авторами запропоновано низку невідкладних заходів в процесі забезпечення економіки України людським капіталом у воєнний період та перспективних напрямів розвитку людського капіталу у повоєнний період. Варіантами виходу з цієї ситуації є: програми щодо збільшення народжуваності та повернення вимушених українських мігрантів; заміна людей технологіями й підвищення продуктивності праці; запуск глобального рекрутингу на запрошення необхідних іноземних кадрів до України; державні реформи професійної технічної освіти та вищої освіти. Беручи до уваги факт, що найбільша економічна цінність – це люди, а розвиток людського капіталу – це здоровий шлях підвищення економічного зростання всієї країни, подальші дослідження слід зосередити на пошуку в Україні нових рішень проблеми демографічної кризи та створення необхідних умов для відтворення людського потенціалу.Документ The importance of intonation in teaching the English language(2013) Kiselyova, T. V.; Zadorozhna, T. P.; Кисельова, Т. В.; Задорожна, Т. П.The importance of intonation patterns in the English language has been analyzedДокумент The importance of project work in teaching ESP to engineering students(2015) Shlyakhtina, O. S.; Шляхтіна, О. С.Project-based learning is one of the most important constituent necessary for successful teaching of English for specific purposes. This article is the study of different ESP tutors’ and researches’ experience and understanding the benefits of project work in ESP classrooms with engineering students in particular. There have been defined types of project work and its steps in ESP course for engineersДокумент Methods of using digital technologies for the development of students’ listening comprehension strategies in higher educational institutions(2022) Konotop, Olena; Bondar, Oleksandra; Terletska, Liubov; Kyrychenko, Svitlana; Ovsyanko, GannaThe research is topical because of the mass inclusion of students in the digital world, the importance of listening comprehension in foreign language studies in higher educational institutions, the challenges of distance and blended learning. The aim of the study was to establish the effectiveness of digital technologies (Zoom, YouTube channel, Instagram, Kahoot, Google Forms, Padlet) in the development of listening comprehension skills in students of higher educational institutions (HEIs). The research involved qualitative and quantitative analysis of data, simulation. The author’s programme intended for the development of students’ listening comprehension strategies in HEIs was elaborated and experimentally tested in the course of the research. The implementation of the proposed programme allowed improving the level of respondents’ academic performance in terms of listening comprehension. The programme involved the adequate student participation, a differentiated approach, the variability of digital technologies used (Zoom, YouTube channel, Instagram, Kahoot, Google Forms, Padlet), providing opportunities for creativity. The programme implementation resulted in the increased number of students with excellent grades in listening comprehension by 11.7%, with good grades — by 25%. The study confirmed the positive attitude of students to the use of digital technologies in foreign language learning, outlined the conditions for the development of students’ listening comprehension strategies in HEIs. The research results can be used to develop students’ listening comprehension skills in distance or blended learning. The prospect for the further research is the application of the obtained results to the development of students’ skills in other types of speech activity in foreign language classes. A separate area of research is the study of the impact of digital technologies on the development of students’ foreign language competence and the preparation of methodological advice for foreign language teachers.Документ Motivated to motivate(2009) Кисельова, Т. В.; Kiselyova, T. V.У цій статті особлива увага приділяється мотивації як одному із найважливіших факторів успішного процесу навчанняДокумент Peculiarities of information and communication technologies application in foreign language studying(2022) Fatieieva, Viktoriya; Kyselova, Tatyana; Фатєєва, Вікторія; Кисельова, ТетянаСтаття присвячена актуальній темі використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Важливим аспектом підвищення ефективності освіти є удосконалення та модернізація сучасних засобів організації праці всіх суб’єктів освітньої діяльності – студентів, педагогів, учених. Активне застосування ІКТ є засобом реалізації комунікативно-орієнтованого методу навчання іноземній мові. Розглядається аспект використання інформаційно-комунікаційних технологій для покращення навчання та урізноманітнення методів, засобів і прийомів викладання іноземної мови. Мета даної статті розкрити можливості застосування ІКТ для створення інформаційно-освітнього середовища, яке підвищує мотивацію студентів до вивчення іноземних мов та робить процес пізнання цікавішим і творчим. Але, як показує практика, потенційні можливості ІКТ в освіті використовуються ще не повною мірою. Однією з причин є недостатня підготовка студентів та викладачів до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності. Викладачі кафедри сучасних мов Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова (НУК) розширюють навчальний процес, залучаючи студентів до різних видів діяльності, організовуючи студентські виступи, конференції, інтелектуальні ігри, конкурси та влаштовуючи різноманітні клуби, такі як English Speaking Club, Movie Club, VIP-форум. У статті наведені приклади використання мультимедійних засобів у процесі проведення практичних занять і позааудіторних заходів, на яких ІКТ допомагають розвинути навички говоріння, аудіювання та розуміння живої іншомовної дійсності. В статті розглянуті перспективи їх подальшого застосування. Важливими умовами успішного впровадження ІКТ є систематичність, необхідний рівень підготовки викладачів і студентів до використання ІКТ та технічне забезпечення навчально-виховного процесу у ЗВО.Документ Peculiarities of information and communication technologies application in foreign language studying(2022) Fatieieva Viktoriya; Kyselova Tatyana; Фатєєва Вікторія; Кисельова ТетянаСтаття присвячена актуальній темі використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Важливим аспектом підвищення ефективності освіти є удосконалення та модернізація сучасних засобів організації праці всіх суб’єктів освітньої діяльності – студентів, педагогів, учених. Активне застосування ІКТ є засобом реалізації комунікативно-орієнтованого методу навчання іноземній мові. Розглядається аспект використання інформаційно-комунікаційних технологій для покращення навчання та урізноманітнення методів, засобів і прийомів викладання іноземної мови. Мета даної статті розкрити можливості застосування ІКТ для створення інформаційно-освітнього середовища, яке підвищує мотивацію студентів до вивчення іноземних мов та робить процес пізнання цікавішим і творчим. Але, як показує практика, потенційні можливості ІКТ в освіті використовуються ще не повною мірою. Однією з причин є недостатня підготовка студентів та викладачів до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності. Викладачі кафедри сучасних мов Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова (НУК) розширюють навчальний процес, залучаючи студентів до різних видів діяльності, організовуючи студентські виступи, конференції, інтелектуальні ігри, конкурси та влаштовуючи різноманітні клуби, такі як English Speaking Club, Movie Club, VIP-форум. У статті наведені приклади використання мультимедійних засобів у процесі проведення практичних занять і позааудіторних заходів, на яких ІКТ допомагають розвинути навички говоріння, аудіювання та розуміння живої іншомовної дійсності. В статті розглянуті перспективи їх подальшого застосування. Важливими умовами успішного впровадження ІКТ є систематичність, необхідний рівень підготовки викладачів і студентів до використання ІКТ та технічне забезпечення навчально-виховного процесу у ЗВО.Документ Reading skills development in esp course(2011) Davydenko, O. S.; Shlyakhtina, O. S.; Давиденко, О. С.; Шляхтіна, О. С.Acquiring reading skills for the students who study English for specific purposes is of great importance. In the article we attempted to represent the vision of other ESP tutors and researchers in respect of reading skills development and define the variety of effective techniques applied in Engineering CourseДокумент The role of idioms in teaching English(2010) Klochkova, L. О.; Клочкова, Л. О.The role of idioms in teaching English has been analyzed. The main groups of idioms have been presented and basic techniques of teaching English idioms have been described